Wednesday, August 3, 2011

SUSU KAMBING

Assalammualaikum..... saya ingin berkongsi khasiat susu kambing ni ha..... murah je rm20.00 dah boleh dapat.... anak saya ni ada alahan dengan susu lembu.... susu soya pun dah cuba tak boleh juga..... memang dah lama mencari produk susu kambing dan madu ni..... akhirnya berjumpa dengan produk SMARTHERBS yang mana produk buatan malaysia dan yang penting produk islam yang halal..... murah..... gunakan tanpa was2....... sekarang ni anak saya tidak lagi menggaru setiap masa, sistem penghadamannya pun bagus..... semoga Muhammad Adam Sufi sihat..... insyaAllah.... Lain2 khasiat.....

- Susu kambing mempunyai molekul protin dan lemak yang sangat halus serta mudah hadam berbanding dengan susu lain. Ianya sangat baik untuk diet bayi dan juga orang dewasa yang mempunyai masalah pengadaman. Disebabkan zarahnya yang halus dan sifatnya yang mengh acid, maka sangat sesuai digunakan bagi rawatan ulcer dan gastric

- Mempunyai kandungan laktosa 7% lebih rendah berbanding susu lembu. Ianya sangat baik untuk kanak-kanak yang ciri-birit dan alahan kepada susu lembu dan susu tepung.

- Ianya mempunyai kandungan pH beralkali. Maka ianya tidak menjana acid dalam darah atau usus. Ianya bertindak meneutralkan acid dalam badan.

- Kandungan Mineral Selenium yang kaya dalam susu kambing bertindak sebagai bahan bagi membantu sistem ketahanan sel badan manusia dan bahan anti oksida. Selain itu ianya melawan virus secara semulajadi dan mencegahnya dari membiak.

- Secara semula jadi mencegah pembiakan organism yang merbahaya dalam badan manusia sekaligus menjadikan kita sihat.

- Kandungan potassium dan kalsium yang tinggi dalam susu kambing serta kandungan sodium yang rendah dalam susu kambing sangat penting bagi membentuk tekanan darah yang normal dan mengawal fungsi hati yang normal.

- Mengandungi bahan riboflavin untuk tenaga dan juga boleh merawat simpton penyakit asma, eczema, colic, insomnia dan demam kuning.

NAK CUBA JANGAN SEGAN2 HUBUNGI SAYA......

2 comments: